EELHARJUTUS 4 – tegelen vaikuse tähenduse ja rahunemisega iseendas

Avastan enese jaoks vaikuse:

1

Võtan omale ülesandeks kuulata iga päev vaikust (vähemalt 5-10 minutit). 

Näiteks kuskil linnas, kus on palju inimesi. 

Istun ja eraldan end sellest välisest mürast ja kärast ja sagimisest. Vastandan sellele vaikuse, rahunemise enda sees. Selleks istun liikumatult, pööran tähelepanu hingamisele ja vaikusele enda sees.

2

Püüan kinni vaikust ja rahu oma tegude vahelt päeva jooksul. Istun korraks maha ja annan tähenduse tehtud tegudele.

Tegu ja tähendus. Tegu ja tähendus.

Mida kasulikku, vajalikku, head olen täna teinud?

3

Õpin kuulama vaikust oma sõnade vahel. Millal ma ei räägi. Õpin"hingama" oma sõnade vahel.

4

Õpin kuulama vaikust Arvo Pärdi muusikas. Selleks sobib kogu tema tintinnabuli tehnikas looming. Näiteks muusikapala Alinale.

Kuulan seda muusikapala nii, et muusikat ei loo mitte helid, vaid see, mis jääb helide vahele. Kuulan, kuidas helid aitavad esile tuua vaikust, mis ongi muusika. 

Et vaikus on  muusika, mitte helid ise.

 

 

KÜSIMUSED ISEENDALE:

Kas ma oskan olla üksinda? Kas ma tajun end tervikuna, olles üksi? Või vastupidi - tunnen end ebakindlalt? Miks?

Kas ma vajan ka üksi olemist? Kas ma kardan üksi olemist?

Kas üksi olemine tähendab seda, et mul on telefon käeulatuses ja ma olen telefoniga "üksi"?

Kas ma oskan olla vaikuses?

Mis on vaikus? Kas vaikus on mittemidagi?

Kui kõik väline müra ja kära vaibub, kas järele jääb tühjus? Kas vaikus on tühjus?

Kas ma armastan vaikust?

Mida vaikuses võib leida?